„Számomra csak egy ember létezik: Jézus. Jézus létezik, és ő létezik mindazokban, akik benne és általa léteznek. Azért írok, mert jobban, pontosabban ki akarom fejezni az azonosságot Jézussal bennem és másokban. Fütyülök rá, hogy hányan olvassák, vagy hányan nem olvassák a verseimet. Egyetlen célom: egy fokkal közelebb hozni a jóakaratú, érzékeny olvasót ehhez az azonossághoz, a Jézussal való egységhez."
Weöres Sándor
Balog Zsolt zongoraművész szólóestje
Sukorói Zenei Nyár
Műsor:
J. S. Bach: Das Wohltemperierte Klavier II. kötet / C-dúr és c-moll prelúdium és fúga (BWV 870–871)
Johann Bernhard Bach: Ciacona in G (BWV. Anh. 84)
Carl Philipp Emanuel Bach: a-moll szonáta (W 50/3, H 138)
Johann Christoph Friedrich Bach: A-dúr szonáta
(1. Allegretto, 2. Larghetto, 3. Rondo – Allegretto)
Johann Christian Bach: G-dúr szonáta op. 17 No. 1
(1. Allegro, 2. Minuetto con Variatione)
Wilhelm Friedemann Bach: e-moll fantázia (Falck 21)
Balog Zsolt zongora- és csembalóművész kitüntetéses diplomáit a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerezte, ahol 2012-ben a zenei előadóművészet doktorává is avatták. Mesterei között Gulyás Mártát, Horváth Anikót, Kemenes Andrást és Némethy Attilát említhetjük. Mindkét hangszeren országos és nemzetközi versenyek nyertese, díjazottja és különdíjasa. Érdeklődésének középpontjában a kamarazene jellegű műfajok állnak – a különböző hangszer-összeállítású formációk tagjaként adott műsorainak, illetve dalkísérői tevékenységének lenyomatait számos koncert- és rádiófelvétel őrzi. Szólistaként csembaló, fortepiano és zongoraestjein a barokk és klasszikus repertoár mellett a kortárs zene népszerűsítésére is kiemelt figyelmet fordít – ősbemutatók és zenei ritkaságokról készült felvételek sora fűződik nevéhez, repertoárja pedig a késő reneszánsztól napjaink zenéjéig terjed. Több színházi előadás és pódiumest zenei vezetője, szerkesztője és közreműködője.