„A jót a rossztól elválasztó vonal nem államokon, nem társadalmi osztályokon keresztül, sőt nem is politikai pártok között húzódik… hanem minden emberi szívben.”
Alexander Szolzsenyicin
Milyen hatalmas a mi Istenünk!
A Leírhatatlan letehetetlen volt… és most már a kezünkben tarthatjuk a 2. kötetet is!
Amikor kezembe vettem az új könyvet és beleolvastam, majd végigolvastam, biztos voltam benne, hogy tanítóként ezt is viszem majd az osztályom, a tanítványaim elé. Hiszen amikor a Leírhatatlan című kiadványból igyekeztem a tanítási órákhoz válogatni egy-egy témát, mindig találtam megfelelőt. Az új kötet is Isten csodálatos, teremtett világát mutatja be úgy, hogy a gyerekek érdeklődését megnyitja az adott téma iránt. Kiemelkedően jeleníti meg a párhuzamot a világ jelenségei és az emberi lélek között. Nyelvezete érthető a diákok számára, és ami a legfontosabb, motiváló minden történet egy-egy komoly beszélgetéshez.
Felépítése: Minden témához egy olyan cím tartozik, amely kíváncsivá teszi az olvasót. A cím után következik egy igevers, amely értelemszerűen a témához kapcsolódik. A harmadik rész tudományos magyarázat, a gyermekek számára könnyen érthető módon. Olyan fotók vagy rajzok kerültek a történetek mellé, amelyek segítik a szöveg megértését. A magyarázat utolsó bekezdésében kapunk egy-egy elgondolkodtató kérdést, érdekes információt: Isten és az ember kapcsolatáról az Ige tükrében. Rövid imádsággal zárul minden történet. Végül egy-egy nagyon érdekes kérdés kerül elénk a „Gondoltad volna?” szakaszban. Újra és újra arra döbbenhetünk rá, hogy Isten teremtett világa csodálatos, érdekes, kell vele foglalkoznunk, hiszen ránk bízta az Úr.
Tanítványaim nagy része megvásárolta a könyvet. Otthon a családban is örömmel használják, sokat tanulnak, tanulunk közösen belőle.
Nézzük meg, mikor használhatjuk az iskolai életben:
1. Reggeli napkezdő áhítat.
2. Olvasás óra: Ismeretterjesztő szövegekhez kapcsolható Pl.: A bőr.
3. Környezetismeret óra: A feldolgozandó tananyagtartalomhoz kereshetünk történeteket. Pl.: víz, erdő, mágnesesség, bolygók.
4. Osztályfőnöki óra: Pl.: türelem-türelmetlenség, különbözőek vagyunk.
5. Matematikaóra: A természetben előforduló különleges számok Pl.: mamutfenyő életkora, tengeri darázs.
Álljon itt néhány diák véleménye:
♥ Szeretem, mert humorosan írja a dolgokat!
♥ Annyi mindent megtanultam belőle. Ja, és nem felejtettem el!
♥ Komoly dolgokról szól, de nem úgy, mint a tankönyv.
♥ Otthon is olvassuk!
♥ Mindig van valami érdekes benne!
„Az értelmes ember szíve ismeretet szerez, és a bölcsek füle ismeretre törekszik.” (Példabeszédek 18,15)
Keressük, szerezzük meg az ismereteket tanítványainkkal közösen a „Milyen hatalmas a mi Istenünk!” című könyv segítségével is!
Kovács Zsuzsanna
tanító, drámapedagógus,
mesterpedagógus – szaktanácsadó
2022 a Zsinati Tanács december 15-i ülésének döntése nyomán a hittanoktatás éve lesz a Magyarországi Református Egyházban.
https://reformatus.hu/egysegben/hirek/2022-ben-fokuszban-a-hittanoktatas-es-a-reformatus-iskolak/